Bezoekadres
- BrandStudios Amsterdam
- Bos en Lommerplantsoen 3A
- 1055AA Amsterdam
- info@brandstudios.nl
- KVK: 77558294
Meta ads | Checklist
Krijg jij geen grip op de resultaten van je Meta advertenties en heb je eigenlijk geen idee wat er misgaat? Loop dan eens door onderstaande checklist/informatie en ontdek wat jij kunt verbeteren.
BrandStudios’ Meta Advertentiecampagne Checklist
Maak gebruik van Facebook Business Suite:
De Business Suite van Facebook centraliseert je
advertentietools, zoals je advertentieaccount, Facebookpagina,
Instagram-account, aangepaste conversies, doelgroepen en pixelgegevens.
Maak het eenvoudig aan op: https://business.facebook.com/create
Meetbaarheid van je Campagne:
Zet aangepaste conversies op om verschillende conversies bij te
houden, zoals het aantal verkregen leads en hoeveel hiervan leiden tot
aankopen (CTR -> conversie ratio).
Bepaling van je Doelgroep:
Definieer je doelgroep voor gerichte targeting binnen Facebook.
Als je ondersteuning nodig hebt, gebruik dan de Buyer Persona.
Gebruik van Facebook Business Suite
Campagne is meetbaar
Duidelijke doelgroep gedefinieerd
Integratie van Facebook-pixel:
Zorg dat de Facebook-pixel op elke pagina van je website staat
voor inzicht in het bezoekersgedrag. Hiermee kun je resultaten zoals leads en
aankopen volgen. Gebruik de Chrome-extensie ‘Facebook Pixel Helper’ om de
geïnstalleerde pixels op een pagina te bekijken.
Duidelijke Campagnedoelstelling:
Definieer wat je wilt bereiken met je advertentiecampagne.
Duidelijke campagnedoelstelling geformuleerd
Begin met een Beperkt Budget:
Zet eerst een kleiner budget in als testfase om de effectiviteit
van je advertentie te beoordelen, voordat je besluit om meer geld te
investeren.