Meta ads | Checklist


Krijg jij geen grip op de resultaten van je Meta advertenties en heb je eigenlijk geen idee wat er misgaat? Loop dan eens door onderstaande checklist/informatie en ontdek wat jij kunt verbeteren. 

BrandStudios’ Meta Advertentiecampagne Checklist

 

Maak gebruik van Facebook Business Suite:

 

De Business Suite van Facebook centraliseert je
advertentietools, zoals je advertentieaccount, Facebookpagina,
Instagram-account, aangepaste conversies, doelgroepen en pixelgegevens.

Maak het eenvoudig aan op: https://business.facebook.com/create

Meetbaarheid van je Campagne:

 

Zet aangepaste conversies op om verschillende conversies bij te
houden, zoals het aantal verkregen leads en hoeveel hiervan leiden tot
aankopen (CTR -> conversie ratio).

Bepaling van je Doelgroep:

 

Definieer je doelgroep voor gerichte targeting binnen Facebook.
Als je ondersteuning nodig hebt, gebruik dan de Buyer Persona.

✅ Gebruik van Facebook Business Suite

✅ Campagne is meetbaar

✅ Duidelijke doelgroep gedefinieerd

 

Integratie van Facebook-pixel:

 

Zorg dat de Facebook-pixel op elke pagina van je website staat
voor inzicht in het bezoekersgedrag. Hiermee kun je resultaten zoals leads en
aankopen volgen. Gebruik de Chrome-extensie ‘Facebook Pixel Helper’ om de
geïnstalleerde pixels op een pagina te bekijken.

Duidelijke Campagnedoelstelling:

 

Definieer wat je wilt bereiken met je advertentiecampagne.

✅ Duidelijke campagnedoelstelling geformuleerd

 

Begin met een Beperkt Budget:

 

Zet eerst een kleiner budget in als testfase om de effectiviteit
van je advertentie te beoordelen, voordat je besluit om meer geld te
investeren.